Kommunikációs témájú szakmai workshopot tartott a KIM az OECD közreműködésével

Publikálva: 2013. március 20.

„Közvélemény-formálás és integritás - Hogyan segítheti a kommunikáció a korrupció megelőzését?” címmel 2013. március 19-én a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az OECD közreműködésével szakmai workshopot tartott. A „Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése” c. kiemelt projekt keretében szervezett rendezvényen a közigazgatási és civil szervezetek képviselői mellett a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szakértői, valamint a kínai Nemzeti Korrupció-megelőzési Hivatal tisztségviselői is részt vettek.

Az OECD és a KIM között 2012 áprilisában kihirdetett közigazgatás-fejlesztési keretmegállapodás keretében lebonyolított szakmai workshopok sora 2012. július 5-én az „Etikai kódexek a gyakorlatban” című műhelymunkával kezdődött. A bejelentő-védelem hazai és nemzetközi szabályozási gyakorlatát áttekintő 2012. október 31-i rendezvény után a tavaszi workshop a közbizalom növeléséhez nélkülözhetetlen kommunikációs kampányok nemzetközi jó gyakorlatait mutatta be. A szakmai fórum lehetőséget adott a közigazgatás nemzeti és külföldi szakértőinek arra, hogy tapasztalataikat kicserélve javaslatok megtételével járulnak hozzá egy hatékony, az integritást és a közbizalmat növelő kommunikációs kampány kidolgozáshoz.

Az egész napos szakmai fórumon Bertók János, az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) a közszféra integritásával foglalkozó főosztályának vezetője és Gu Yueren, a kínai Nemzeti Korrupció-megelőzési Hivatal főigazgató-helyettese nyitotta meg. A konferencia előadói Peter Wilson, a brit Nemzeti Csalás Elleni Hatóság munkatársa, Diana Kurpniece, a lett Korrupció Megelőzésért és Leküzdéséért felelős Iroda főosztályvezetője, Gu Yueren, a kínai Nemzeti Korrupció-megelőzési Hivatal főigazgató-helyettese, valamint Klotz Péter, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium antikorrupciós szakértője voltak. Az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetés során a résztvevők megvitatták az állampolgárok és a közszolgálati tisztviselők tájékoztatásának dilemmáit, a közigazgatás mint célcsoport személyi és szervezeti érzékenyítését, valamint a média és a civil szervezetek kampányban betölthető szerepét. Bertók János értékelő záróbeszédében a hiteles és innovatív kommunikáció fontossága mellett kiemelte, hogy a kommunikáció eredményének elérésén túl a célhoz vezető útnak is kiemelt jelentősége van, hiszen ez erősítheti vagy gyengítheti az üzenetet.

A március 19-i szakmai workshop egyúttal az OECD-vel közösen szervezett ilyen típusú szakmai rendezvények utolsó állomása is volt. A keretmegállapodás végrehajtása kapcsán az OECD a továbbiakban a kormányzati szakpolitikák elemzésében, értékelésében működik együtt a magyar közigazgatási szervekkel.

Menü

Főoldal

Navigáció