A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen 2013. februárjában indult integritás tanácsadó szakirányú továbbképzés célja olyan közigazgatási szakértők képzése, akik a stratégiai szemlélettel, a közigazgatási szervek működési-gazdálkodási rendszerének ismeretével, szervezetfejlesztési technológiák és a személyügyi menedzsment ismeretek elsajátításával, a szükséges jogi, szociológiai és pszichológiai tudás birtokában, valamint a közigazgatási szervek működésével kapcsolatban felmerülő különféle típusú szabályozási megfelelőségi feladatok összehangolásával alkalmasak az integritás tanácsadói feladatok ellátására.

A képzésben résztvevők feladata, hogy az adott közigazgatási szervezetben támogassák az integritásirányítási rendszer megerősödését, a szervezetnek a stratégiai céloknak, a vallott elveknek és értékeknek, valamint a vonatkozó szabályoknak megfelelő fejlődését támogató folyamatok kialakítását, a hivatásetikán alapuló munkakultúra elterjedését és ezáltal a korrupció és a visszaélések kockázatának csökkenését és azok megelőzését. Ennek keretében 2014 májusáig mintegy 100 integritás tanácsadó szakembert képeznek ki a közigazgatás számára, akinek feladata lesz a fentieken túl a közérdekű bejelentések kivizsgálása is.

Az elsajátított elméleti és gyakorlati ismeretek a közigazgatásban széleskörűen alkalmazhatók és hozzájárulnak a korrupció visszaszorításához, a tisztességes, ügyfélközpontú, etikus közigazgatás megteremtéséhez. A képzés elindulása nemcsak a magyar közszolgálat számára fontos, hanem nemzetközi jelentőségű képzési fejlesztés, mely példaértékűvé teszi hazánk korrupcióellenes intézkedéseit.